Webinar 5. og 6. maj

FLUID afholder webinarer 5. og 6. maj kl 14:00 – 15:30, hvor vi sætter fokus på online undervisning i lyset af Corona krisen – Webinarerne er GRATIS

Vi har inviteret en række centrale aktører, der vil give deres bud på, hvorledes skolerne har tacklet udfordringen med nedlukningen af den fysiske undervisning på skolerne.
Første webinar har fokus på den pædagogiske proces, mens det andet webinar adresserer den organisatoriske proces. Begge webinarer er bygget op med korte indlæg fra forskellige institutioner med efterfølgende mulighed for vidensdeling og diskussion.
Tilmelding på www.fluid.dk/tilmeld – eller last minute adgang via
https://meet.google.com/mkp-zvoj-wge
Del dette tilbud med dine kollegaer.

TILMELDING på
https://www.fluid.dk/tilmeld/

Webinar 1: Når undervisningen bliver virtuel: Den pædagogiske proces – 5. maj kl. 14-15:30

Hvordan skaber vi fællesskab og fordybelse på distancen?
Overvejelser og erfaringer med, hvordan og hvornår undervisningen skal være synkron og asynkron. Eksempler på, hvornår og hvordan virtuelt gruppearbejde fungerer.
Speed Talks med efterfølgende diskussion

  • Fra fysisk undervisningsaktivitet til online undervisningsaktiviteter – Christian  Dalsgaard (Associate Professor, Centre for Teaching Development and Digital Media, Faculty of Arts, Aarhus University 
  • Videokonference, strukturering og sekvensering – Thomas Reuss HF underviser i Matematik og Biologi på HF VUC FYN
  • Nærvær og samspil i læreprocesserne, erfaringer med understøttelse, docent Niels Henrik Helms, NCE
  • Relationsarbejde og undervisning via videokonfernce/Google Meet – Lise Rejnhold Sørensen, Odense Katedralskole.

Webinar 2: Covid-19 og den organisatoriske proces – 
6. maj kl. 14-15:30

Udfordringen har været den samme for mange uddannelsesinstitutioner, men organiseringen af overgangen til online undervisning har varieret meget, og tilbage står spørgsmålet: Hvad lærer vi af Covid-19, og hvad kan vi med fordel gøre brug af også fremadrettet? På dette webinar vil tre uddannelsesinstitutioner belyse, hvordan de har organiseret overgangen til online undervisning.

  • Hvordan udvikler og re-didaktiserer vi undervisningen, når alt skal foregå online? Sidsel Visti Nonnemann, Ringe Gymnasium
  • Organisering af lærersamarbejdet i online undervisning, Lars Ringgaard Kristensen, Aalborg Handelsskole
  • Strategi, lærerunderstøttelse og erfaringer med online undervisning under Covid-19? Jesper Eriksen, onlinechef, Tietge