Learning Analytics – 1. februar 2018 Odeon, Odense

Oplæg/Materialer:

Alle oplæg fra dagen PPT/PDF (se nedenfor)
Rune Heibergs Tweet med info om oplæg og info om “Learning Analytics Netværk“: https://twitter.com/runeheiberg?lang=da 
– Inspiration til Business Intelligence i uddannelsessektoren fra Lars Borgen Inspari: Som nævnt i mit lille bidrag på Learning Analytics, er potentialet for at udnytte data, allerede i dag, kæmpe stort for uddannelsesinstitutioner som vil træffe bedre beslutninger gennem brug af business intelligence. Spørgsmålet er bare hvordan indfrier vi så potentialet; hvordan kommer vi i gang og hvor starter vi? Du finder konkret inspiration her www.inspari.dk/360-business-intelligence/bi-til-uddannelsessektoren/. Vi har lavet en relevant Education Guide, der giver en del af svaret 😉”

Facebook annoncering: https://www.facebook.com/FLUID.DK/?ref=br_rs

https://www.linkedin.com/company/fluid-dk/

– et par glemte handsker, der gerne eftersendes

vante

HelleRootzenFLUID 1-2-18

FrederikKobbelgaard_Learning_analytics_slides_FLUID

RasmusJørnøFluid

Henrik_Køhler_Simonsen_FLUID

NielsHenrikHelmsFLUID LA

RuneHeibergHansenLearning analytics. FLUID 1. februar 2018

2018-2 – ThomasRyberg Learning Analytics – et kritisk perspektiv

Udbydere af uddannelse får adgang til mere og mere data om deltagernes adfærd. Samtidig påbyder fx kvalitets og akkrediteringssystemer, at sådanne data bruges til at dokumentere fx effekt og fremdrift. Denne konference sætter fokus på, hvordan uddannelse og undervisning både udfordres og kan udvikles af adgang til og brug af data.

Mange frygter denne udvikling, andre ser den som netop muligheden for på et mere informeret grundlag at skabe relevante læringsmuligheder og uddannelse med øget kvalitet og fokus på den enkelte.

LA0102018_split_1
LA0102018_split_2

LA0102018_split_3

LA0102018_split_4